.....am citit de curand o carte foarte interesanta, a unui om care a fost consultant spiritual pe probleme de ocult din punct de vedere crestin, doctorul KURT E. KOCK a scris cartea HRISTOS SAU SATAN, in ea la pag 68 apare profetul orei, in care ii veti gasi descrierea facuta de cineva care are peste 20 000 de cazuri documentate fara partinire, care iau trecut prin mana, va las pe voi sa analizati cele spuse de el, dintr-un alt punct devedere, linkul e mai jos.
http://www.horst-koch.de/fremdsprachen-140/hristos-sau-satan.html
8.
Predicatori vindecători
Mişcările emoţionale, exaltate, de vindecare sunt una dintre cele mai mari
plăgi ale comunităţii creştine de azi. E vorba aici de ”carismata” şi
”pseudocarismata”, care nu pot fi confundate una cu alta. Diferenţierea dintre
minunile mediumnice şi minunile dumnezeieşti este totuşi posibilă numai când
există darul deosebirii duhurilor. Este important să se recunoască caracterul
mediumnic al forţei care acţionează. Înainte însă este necesară o explicare a
cuvântului medium, mediumnic.
Filologic el este de provenienţă latină. Medium=iu, mijloc, mijlocitor. Acest
termen este întrebuinţat şi pentru persoanele spiritiste de contact. Un medium
stabileşte legătura între oameni şi forţe, domenii, duhuri necunoscute .
Energia care se dezvoltă în acele momente se numeşte energie mediumnică.
Mediumnitatea poate lua naştere în trei feluri:
1) prin transmitere;
2) prin experimentare magică sau spiritistă;
3) prin moştenire.
E/190. Un exemplu notoriu privind transmiterea mediumnică este pastorul
- vindecător Oral Roberts. El este un medium puternic. În prezenţa mea a spus
în 1966 la Berlin: "În copilărie am fost bolnav şi am fost vindecat de un
indian bătrân. De atunci am darul de vindecare.'' E grav când creştinii îşi
descoperă într-o zi mediumnitatea şi cred că au forţe carismatice, dăruite de
Duhul Sfânt.
Mediumnitatea poate fi şi dobândită. Atunci când un om se lasă tratat de un
vindecător mediumnic devine de obicei şi el
medium.
Mediumnitatea moştenită este, dimpotrivă, un efect întârziat al păcatelor
vrăjitoreşti ale strămoşilor. Aceste predispoziţii mediumnice moştenite sunt
uneori necunoscute celor ce le au. La început nu poate fi considerată
vinovăţie. Spre exemplu un nepot nu poate fi tras la răspundere de ceea ce a
făcut bunicul său. Într-adevăr, mediumnitatea se transmite ereditar uneori
chiar până la al patrulea neam, şi asta este o împlinire a pedepsei aplicate
pentru nerespectarea primei porunci. Chiar dacă nu este o vină directă, decurge
din ea o împovărare. Cine se foloseşte de această mediumnitate moştenită se
face vinovat. Mediumnitatea moştenită nu este demonică, ci doar o uşă deschisă
pentru influenţele demonice. De aceea creştinul care descoperă o astfel de
moştenire trebuie să-l roage pe Hristos să i-o ia şi să-i dea în loc puterea
Duhului Sfânt.
Evaluarea predicatorilor vindecători face parte din misiunea de priveghere a
Bisericii lui Isus Hristos. Există trei asemenea bărbaţi a căror evoluţie am
cercetat-o personal: Branham, Hicks şi Zaiss. Toţi trei organizează mari
întruniri religioase urmate de adunări pentru vindecare. Ceea ce voi spune
despre aceşti trei oameni nu este o sentinţă uşuratică provenită din vreo
dorinţă răutăcioasă de a critica. Ani de zile am adunat cu grijă orice material
la care am avut acces despre aceşti trei predicatori-vindecători. Am citit
orice comentariu pro şi contra lor, i-am ascultat pe ei înşişi, am cercetat
vindecările lor şi am comparat totul cu Sfânta Scriptură. Mă interesează doar
respectarea cuvântului biblic: "Cercetaţi duhurile dacă sunt de la
Dumnezeu." Mi-e imposibil să redau aici tot materialul care-mi stă la
dispoziţie De aceea vor fi date numai câteva indicii.
William Branham este fără îndoială cel mai problematic dintre cei trei.
La el sunt vizibile însuşiri de ghicitor, de hipnotizator, de magnetopat, de
magician, dar şi însuşiri biblice. Totul este îmbrăcat în cuvinte creştine. A
moştenit de la părinţii săi, care aveau darul prezicerii o anumită împovărare.
În Karlsruhe el a declarat: "Eu am din naştere predispoziţii de
vizionar." Am fost şi eu de faţă cînd s-a exprimat astfel. În acest caz
este trecut cu vederea un adevăr biblic. Darurile Duhului Sfânt (carismata) nu
se primesc prin naşterea naturală, ci prin naşterea din nou. Un caz tipic s-a
întâmplat la Zürich.
E/191. Branham a chemat un tânăr pe un podium. S-a desfăşurat următorul
dialog: "Noi nu ne cunoaştem încă!" "Nu!", răspunse tânărul.
"În buzunarul hainei aveţi o scrisoare de la o tânără."
"Da." "În scrisoare este o fotografie de a mea."
"E-adevărat." Apoi tânărul a fost rugat: "Arătaţi
scrisoarea." Tânărul o scoase din buzunar. Branham a luat scrisoarea şi a
arătat-o tuturor cu întrebarea: "Ei, sunt un profet al lui Dumnezeu?"
Răspunsul a fost o furtună de aleluia. Să cugetăm: '' Oare o demonstraţie de
ghicitor poate fi dovada unui dar profetic? '' Aici ghicitul este socotit
profeţie. Însă ghicitul vine de jos, din adânc (Faptele Apostolilor 16:16), pe
când profeţia este inspirată de Duhul Sfânt (Faptele Apostolilor 21:1). Şi apoi
de ce doreşte Branham aşa de mult să dovedească realitatea darului său profetic
? Ce rost are păgânul obicei de a binecuvânta o ladă cu şerveţele şi împărţirea
lor la bolnavi ? Nu are cu siguranţă nici o legătură cu textul din Faptele
Apostolilor 19:12. De ce după ce-şi ţine prelegerea, Branham este stors de
vlagă ca un vindecător prin magnetism ? Isus şi ucenicii Săi nu erau duşi
deoparte epuizaţi după ce vindecau bolnavii prin deplina putere de la Dumnezeu.
De ce Branham este deranjat de prezenţa între ascultători a unor fraţi care se
roagă ? De două ori a declarat în asemenea situaţie: ''Sunt curente
potrivnice.'' Ceea ce nu ştia Branham era faptul că printre cei doritori să se
vindece erau amestecaţi membrii unui grup de rugăciune care doreau ca Dumnezeu
să clarifice situaţia. De fiecare dată prompt, Branham era inhibat în tot ce
făcea. El reacţiona deci la fel ca vindecătorii oculţi în cabinetele cărora
erau oameni în rugăciune. Sunt atâtea dovezi care nu pot fi redate toate aici
şi care îndreptăţesc următoarea concluzie: Branham are puteri de medium.
E/192. În Karlsruhe a venit la confesiune de mai multe ori un fost
medium spiritist. Voia să-l urmeze pe Hristos şi s-a debarasat de toată
activitatea spiritistă anterioară. Din păcate mai era de luptat cu înzestrarea
de medium. Când am stat de vorbă mi-a explicat: "I-am auzit pe cei trei
vindecători miraculoşi, Branham, Hicks şi Zaiss. Cu toţi trei am intrat în
contact mediumnic, cel mai repede cu Branham, dar cu dumneavoastră n-am
putut." I-am răspuns: "Îi mulţumesc lui Dumnezeu că nu puteţi intra
în contact mediumnic şi cu mine!" Acelaşi lucru s-a repetat la München.
După o conferinţa cu temă lămuritoare asupra magiei s-a prezentat o femeie la
mărturisire şi a relatat că a intrat imediat în contact mediumnic cu cei trei
mari vindecători.
Branham a venit în tinereţea sa la Hristos, purtând cu sine fără să ştie
predispoziţiile mediumnice. Acum atât el cât şi adepţii săi cred că ele sunt
daruri ale Duhului Sfânt. Lucrarea sa produce în mediul creştin rupturi,
confuzii şi fanatism. El este tipul exaltatului caracteristic, faţă de care
creştinul cu respect faţă de Biblie este obligat să atragă atenţia. Exaltarea
are multe în comun cu ocultismul. Se observă din efectul care se produce. De
multe ori punerea mâinilor de către fanatici are aceleaşi efecte ca descântatul
ocult. Demonstrativ este şi faptul că oamenii lui Dumnezeu, americani, precum
Billy Graham, se distanţează de Branham şi de mişcarea propulsată de el.
E/193. O femeie din Zürich a fost la o adunare de vindecare condusă de
Branham care i-a declarat: "Văd o lumină deasupra dumneavoastră. Un înger
vine spre dumneavoastră. Vă veţi face bine." Femeia se ruga în timpul
acestei proceduri, de aceea nu i-a mers mai bine, ci mai rău. Săptămâni întregi
a avut încercări şi îndoieli. Până la urmă marea ei disperare a adus-o la mine
pentru confesare spirituală.
E/194. Într-o adunare de vindecare Branham a lansat îndemnul: "Cine
crede că sunt un profet al lui Dumnezeu să confirme prin da !-" Un pastor
aflat acolo a confirmat şi el. La întoarcerea acasă, pe drum, pastorul a
leşinat. A vomat şi a avut o hemoptizie. La spital n-a putut fi detectată
cauza. Pastorul a devenit depresiv şi era foarte zbuciumat. Criza lui de
credinţă şi luptele interioare au durat câteva luni.
Până la urmă William Branham a devenit un medium spiritist foarte activ.
E/195. Branham a spus cu ani în urmă translatorului său, pastorul Ruff:
"Dacă îngerul meu nu-mi dă un semnal nu pot vindeca". Şi pentru că
Ruff observa la el practici spiritiste l-a părăsit. Acest ''înger'' nu este
decât un duh rău îmbrăcat în haine de lumină ( 2 Corinteni 11:14).
Dacă Branham dînd impresia unui creştin lucra intensiv pe baze mediumnice,
Tommy Hicks pe lângă elemente creştine are şi mari puteri sugestive. Uneori
vindecă prin şoc sufletesc.
E/196. Un academician cu formaţie psihologică suferea de paralizie
cronică. După ce a fost tratat de Hicks boala s-a ameliorat. Însă în decurs de
trei săptămâni vechea suferinţă a revenit treptat. Pacientul însăşi a socotit
ameliorarea drept terapie de şoc sugestivă. Sugestivitatea lui Hicks combinată
cu rugăciuni şi cuvinte din Biblie, ca la Branham, este confundată cu darul
Duhului Sfânt. Totuşi mulţi fraţi creştini sunt de părere că Hicks nu
acţionează aşa de sinistru precum Branham, însă face parte din grupul
exaltaţilor.
Ma da destept mai esti
RăspundețiȘtergereNu tot asa il acuzau si pe Domnul Isus? Si Domnul le spune cum ar putea satan sa scoata pe satan afata?cum ar putea el sa se distruga pe el insusi?.ar fi bine sa inebuniti un pic, putina nebunie var face bine
Nebunia Mesajului, si ale pretentiilor sale nu il face ,,DOMNUL ISUS,, , E O COMPARATIE stupida, are pretentii de mantuitor , vindecator si de INFAILIBIL, pacat ca face parte din prorocii mincinosi
RăspundețiȘtergere